מ'מרכז הרב' לגרמניה: הרב אביחי אפל מונה לרבה של פרנקפורט

    דוד לזר No Comments on מ'מרכז הרב' לגרמניה: הרב אביחי אפל מונה לרבה של פרנקפורט
    צילום: אלי איטקין
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בברכתם ובעידודם של גדולי ישראל וראשי 'ועידת רבני אירופה', נבחר הרב אביחי אפל לכהן פאר כרבה של פרנקפורט בגרמניה.

    הרב אפל נבחר פה אחד על ידי 17 חברי ועד הקהילה, והוא יכנס לתפקידו במהלך הקיץ הקרוב, בהנהגה משותפת עם הרב חיים שושן.

    עם בחירתו אמר הרב אפל כי הוא מקבל את התפקיד בהכנעה ובחרדת קודש בעיר בה כיהנו גדולי מאורי וגאוני תבל; 'יהדות גרמניה מונה כיום כ – 120 אלף יהודים. כ- 90% יוצאי מדינות חבר העמים. רובם גם חסרי ידע ורקע יהודי ואני פועל יחד עם חברי ב'ועידת הרבנים האורתודוקסיים בגרמניה' כדי לחברם למעגלי הקהילות. כך גם ישנם יורדים ישראלים רבים. אמשיך ואעשה כל שביכולתי להגדיל תורה ולהאדירה ולנסות להשיב, ולו בשולי אדרת העטרה של העיר הנודעת לשם ולתהילה; פרנקפורט דמיין – ק"ק פפד"מ'.

    הרב אפל נולד בירושלים והתחנך בישיבת מרכז הרב. בקדומים במכון מאיר ובאפרת שם גם הוסמך לרבנות. שלוש שנים לאחר הסמכתו ניהל את כולל 'תורה מציון' ועסק בקירוב נוער וסטודנטים במסגרת 'קונגרס הקהילות האורתודוקסיות ברוסיה' ברוסיה ושלוש שנים נוספות בגרמניה שם עסק בקירובם של צעירים העולים ממדינות חבר העמים.

    לפני 11 שנים התמנה כרב העיר דורטמונד שבגרמניה ובה קומם מעפר את הקהילה שבה כיהן עד אז, רבאיי רפורמי. הרב אפל גיבש את הקהילה וייסד מוסדות תורה חינוך וחסד על טהרת הקודש. לפני כחודשיים, עם הולדת בנו השביעי בשעטו"מ, הגיע בשליחות נשיא גרמניה, ראש עיריית דורטמונד, מר זיראו, לבית המשפחה כדי להודיע כי הנשיא פורס חסות על ילד שביעי שנולד כסימן לתמיכה במשפחות ברוכות ילדים.



    0 תגובות